Dec 6, 2006

Education = training for life= sharpening brain????

ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္ စိတ္နဲ႔လူနဲ႔ မကပ္ေအာင္ ေလေနတဲ့ ၾကားထဲ ေက်ာင္းသားမိဘ တစ္ေယာက္က တကူးတက ဖုန္းဆက္ၿပီး တီခ်ယ္သားကို ၾကည့္ေျပာေပးဦး ဘာျဖစ္တယ္ ညာျဖစ္တယ္နဲ႔ တိုင္လာေတာ့ စိတ္ေလေနတဲ့ ၾကားထဲက ေသခ်ာရွင္းျပ ေဖ်ာင္းျဖေပးရေသးတယ္။ ေက်နပ္ပံုေတာ့ မရပါဘူး။ က်ဴရွင္ဆရာမ ေနာက္ထပ္ဘယ္ႏွစ္ေယာက္ေခၚၿပီး ကေလးကို စာၾကည့္စားပဲြမွာ အက်ဥ္းခ်ထားဦးမယ္ မသိဘူး။ ျပသနာက ေတာ္ေတာ္ၾကီးတယ္။ အတန္းထဲမွာ ပိုဇီရွင္မေကာင္းလို႔ဆိုလား စာမက်က္လို႔ဆိုလား။ စဥ္းစားလို႔ ရသေလာက္ မွတ္မိသေလာက္ေတာ့ ကိုယ့္ကေလးက ဒီေလာက္ ဆိုးဆိုး၀ါး၀ါး အေျခအေနၾကီးလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ Primary II ပဲရိွေသးတဲ့ ကေလးတစ္ေယာက္ကို Phd ယူမယ့္သူလို စာဖတ္ေစခ်င္ေနေတာ့ ခက္တယ္။ သူ႔ရဲ့ ကေလးဘ၀ေလးကို သက္ေတာင့္သက္သာ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ေလး ျဖတ္သန္းေစခ်င္တယ္။ ပညာေရး Education ဆိုတာမ်ိဴးက သူ႔ဘ၀ထဲမွာ ရင္ဆိုင္ျဖတ္သန္းဖို႔ အတြက္ လက္နတ္ေတြ တပ္ဆင္ေပးေနတာပဲ မဟုတ္လား။ သူ႔ဦးေႏွာက္ကို ေသြးေပးေနတာ Train ေနတာပဲ မဟုတ္လား။ သူ႔ဘ၀ၾကီးထဲမွာ ေရွ႔ေလွ်ာက္လူလုပ္သြားဖို႔ရာ လမ္းမွာ ဘာေတြနဲ႔ ၾကံဳၾကံဳ ရင္ဆိုင္ေျဖရွင္းတတ္ဖို႔ရာ ဒီဘာသာရပ္ေတြကို သံုးၿပီး သူ႔ဦးေႏွာက္ကုိ ေတြးေခၚတတ္ စဥ္းစားတတ္လာေအာင္ ႏိွူင္းခ်ိန္တတ္ေအာင္ ကိုယ္ခ်င္းစာတတ္ေအာင္ ဒီ Subjects ေတြရဲ့အကူအညီ ကိုယူၿပီး သူ႔ဦးေႏွာက္ကေလးကို ၀ိုင္းေသြးေပးေနၾကတာပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ မိဘအမ်ားစုက Subjects ေတြမွာပဲ လမ္းဆံုးၿပီး A ဘယ္ႏွစ္ဘာသာ B ဘယ္ႏွစ္သာ လိုက္ျပိဳင္ရင္းနဲ႔ ကေလးေတြကို Pressure ေတြမ်ိဴးစံုေပးေနၾကတယ္။ ဒီဘာသာရပ္ေတြ ဟာအသံုးၿပဳခံ Subjects ေတြထက္ ဘာမွ မပိုပါဘူး။ ကေလးရဲ့ ၀ါသနာ အက်င့္စရိုက္ ကိုမူတည္ၿပီး သူစိတ္၀င္စားတဲ့ ဘာသာရပ္မွာ နည္းနည္းပိုၿပီး ထူးခၽြန္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါဟာ ဘာမွစိတ္ပူပင္ စရာမလိုပါဘူး။ သူ႔ရဲ့ Type ကဘယ္လိုမ်ိဴးလဲ၊ သူ႔ရဲ့ Talent ကဘာလဲ တတ္ႏိုင္သေလာက္ သူ႔အားသာခ်က္ေလး သူ၀ါသနာပါရာေလးကို ကိုယ္ကေဘးက ထိန္းညိွေပး ေျမေတာင္ေျမွာက္ေပးႏိုင္ရင္ လံုေလာက္ပါၿပီ၊ ဒါေတာင္ ခုေခတ္မွာ အဆင့္ တစ္ ႏွစ္ သံုး ေပးၿပီး အျပိဳင္အဆိုင္ လုပ္ၾကတဲ့ စနစ္ အေတာ္အတန္ ပေပ်ာက္သြားလို႔။ Grade ေတြနဲ႔ ခဲြေတာ့လည္း Grade ေတြလုိက္ျပိဳင္ၾကျပန္ေရာ။ ခုအတန္းထဲမွာ A ေတြ တစ္ထမ္းၾကီး ရထားၿပီး သူ႔ဘ၀ကို သူ႔ဘာသာ ျဖတ္သန္းတဲ့အခါ ရင္ဆိုင္ဖို႔ ေတြးေခၚတတ္တဲ့ ဦးေႏွာက္ နဲ႔ လံုေလာက္တဲ့ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ယံုၾကည္မွူ၊ သူတစ္ပါးကို ကိုယ္ခ်င္းစာနာ မွ်တေတြးတတ္တဲ့ အေတြးအေခၚေတြ မထည့္ေပးလိုက္ႏုိင္ရင္ ခုရထားတဲ့ Report Card ေတြက ဘာမွ အေထာက္အကူ မျဖစ္ပါဘူး. အမွတ္နည္းတဲ့ ဘာသာအတြက္ က်ဴရွင္ဆရာမ ဘယ္ႏွစ္ေယာက္နဲ႔ ကေလးဦးေႏွာက္ကို ၀ိုင္းအမဲဖ်က္ၾကဦးမလဲ မသိဘူး၊ ကေလးက စာသင္ရတာကို မုန္းတီးလာတဲ့ အထိ စာဖတ္ရတာ ေၾကာက္စရာေကာင္းတယ္ ပ်င္းစရာေကာင္းတယ္ လို႔ထင္လာတဲ့ အထိ မလုပ္ၾကပါေစနဲ႔ပဲ ဆုေတာင္းေနမိပါတယ္။ လူတစ္ေယာက္ကို ေစတနာရိွရင္ သူ႔ကိုဟင္းစားငါးမေပးပဲနဲ႔ ငါးဖမ္းနည္းသင္ေပးရဆုိလား ၾကားဖူးတာပါပဲ။ အသင့္ဖမ္းေပးထားတဲ့ ငါးကို ေသခ်ာၾကည့္ ငါးနာမည္က္ို ေသခ်ာမွတ္ခိုင္း၊ ေၾကးခံြဘယ္ႏွစ္ခုပါတယ္၊ ဘာအေရာင္ ဘယ္လို Feature ရိွတယ္ဆိုတာ အလြတ္ရေအာင္ By-heart က်က္ခိုင္း တာဟာ ေနာက္သူ႔ကိုယ္တုိင္ ငါးဖမ္းဖို႔လုိအပ္လာတဲ့ အခါမွာ အလြတ္က်က္ထားတဲ့ အဲဒိငါးအေၾကာင္းက ဘယ္လိုမွ သူ႔အတြက္ အေထာက္အကူ မျပဳပါဘူး။ ငါးဖမ္းနည္းကို မသိပဲ သို႔မဟုတ္ ဘ၀ထဲမွာ ေနထိုင္ရင္ဆိုင္ ျဖတ္သန္းနည္းကိုိ မသိပဲနဲ႔ မိဘနဲ႔ Guideနဲ႔ က်ဴရွင္ဆရာမနဲ႔ ၀ုိင္းၿပီး ဘာမွ အေရးမပါတဲ့ အလြတ္ရလို႔ေရာ မရလို႔ေရာ ဘ၀ထဲမွာ ဘာမွျဖစ္မသြားတဲ့ ဒီအေသးစိတ္အခ်က္အလက္ ေတြကို အတင္းေရာကာေရာ အလြတ္က်က္ခိုင္းေနတာဟာ မျဖစ္သင့္တဲ့ ကိစပါ။ ကေလးကိုယ္တုိင္ လိုခ်င္စိတ္ေလးနဲ႔ သိခ်င္လာေအာင္ သူ႔စိတ္၀င္စားစိတ္ စူးစမ္းလိုစိတ္ကေလးကို ဆြေပးဖို႔ပဲ လုိပါတယ္။ သူကိုယ္တု္င္သိခ်င္လာတဲ့ အခါက် ဆဲြထားလို႔ေတာင္ စာမဖတ္ပဲ မေနပါဘူးေနာ္။ အင္း ကိုယ့္ဦးေႏွာက္ေသးေသးေလးနဲ႔ ေတြးထားတဲ့ အူေၾကာင္ေၾကာင္ အေတြးေတြးကို စာျဖစ္ေအာင္ ခ်ေရးမိျပန္ၿပီ။ မွားတာမ်ားရိွရင္ ျဖည့္စြက္ခြင့္လႊတ္သာေပးၾကပါေတာ့၊ စိတ္ထဲ ကသိကေအာင့္ နဲ႔ မို႔သာ ခ်ေရးလိုက္တာပါ။ ဒီက်ဴရွင္ဆရာမ ဘ၀ဆိုတာ ကိုယ့္ရဲ့ ေတာ္ေတာ္ေလးကို ၾကီးမားတဲ့ ဘ၀အစိတ္အပိုင္းပါ။ ကေလးရဲ့ နားခ်ိန္ အားခ်ိန္ ကစားခ်ိန္ေတြကို ကိုယ့္၀မ္းေရးအတြက္ ေငြေၾကးရလိုမွူအတြက္ သြားခိုးဖဲ့ယူလိုက္ရတာကို စိတ္ထဲမွာ အၿမဲတမ္း လိပ္ျပာမလံု ခံစားရပါတယ္။ မိဘေတြရဲ့ မသိမွူနဲ႔ ကိုယ့္ေလာဘနဲ႔ ေပါင္းၿပီး ကိုယ့္ကေလးကို ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ အက်ဥ္းခ်ဖူးပါတယ္။ ျဖစ္တဲ့ အေျခအေနထဲကေန ကေလးကို Pressure မေပးမိေအာင္ ထိန္းထိန္းသိမ္းသိမ္းနဲ႔ လုပ္ရင္း သူအတြက္ တတ္ႏိုင္သမွ် အေကာင္းဆံုးေလးေတြ လုပ္ေပးရင္း အဲဒိဘ၀ကို အခ်ိန္အၾကာၾကီး ျဖတ္သန္းဖူးပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ျဖစ္သမွ် အေၾကာင္း အေကာင္းလို႔ပဲ လက္ေလ်ာ့ သေဘာထား လိုက္ပါတယ္။

No comments:

Post a Comment